donderdag 27 mei 2010

Olijfolie

Olijfolie is al een algemeen bekend fenomeen in het beautywereldje, toch wil ik hier graag een artikel aan wijden. Stel aan mij de vraag wat ik het fijnste natuurlijkste beautyproduct vind en je zult mij binnen een halve seconde olijfolie horen zeggen! Maar waarom vind ik, en nog velen anderen, dit product zo fijn?

Olijfolie is ten eerste heel multifunctioneel, je kunt het voor zo wat alles gebruiken (meestal gebruiken we het tijdens het koken)! Olijfolie is een natuurlijk product waar olie in verwerkt zit, en we weten allemaal dat olie bijvoorbeeld heel goed voor je huid is. Waar olijfolie allemaal goed voor is:

Voor je huid: Je kunt olfijfolie op meerdere manieren voor je huid gebruiken. Zo kun je het bijvoorbeeld puur aanbrengen op een (extreem) droge, schilferachtige huid. Hiermee moet je wel uitkijken want olijfolie is een enorm vet product. Ook kun je het gebruiken als massageolie, ook hierbij geld wel het is een hele vette olie. Het best kun je dit dus aanbrengen voor je gaat slapen zodat het de hele nacht goed kan intrekken en je niet met een vette huid in je kleren rond loopt. Ook werkt olijfolie verzachtend bij onder andere eczeem, psoriasis of een zeer gevoelige huid.

Voor je haar: Jaja, ook voor je haar is dit een ge-wel-dig product! Zelf gebruik ik olijfolie hier het vaakst voor. De meest bekende manier is het olijfolie masker; warm de olijfolie op, breng het aan op vochtig haar, folie & een warme handoek er over & spoel dit na een uurtje uit. Voila, you just look like a star! Wat ik persoonlijk minder vind, maar waar toch veel mensen baad bij hebben is het olijfolie serum. Pak gewoon een druppel olijf olie en smeer dit in de puntjes van je droge of vochtige haar.

Als reiniging: Ik heb dit zelf nog nooit geprobeert maar olijfolie schijnt heel goed te werken om bijvoorbeeld je oogmake-up er af te halen. Op youtube vind je er een heel aantal filmpjes van, iedereen weer met zijn eigen methode. Breng bijvoorbeeld op een nat watje een paar druppels olijfolie aan en verwijder hiermee je oogmake-up & eventueel gezichts make-up. Het is in ieder geval budget proof!

Als scheerolie: Ik denk dat jullie dit allemaal wel kennen; de eerste keer dat je je benen scheert zijn je benen zo glad als veertjes. Maar hoe vaker je je scheert hoe moeilijker het is om je haartjes volledig te verwijderen. Daarnaast ben ik te lui om elke x maar weer scheerolie te gaan kopen, ook al werkt dit wel een stuk beter. Op misslipgloss las ik dat je olijfolie als scheerolie kon gebruiken. Handig! En ik moet zeggen ja het werkt echt heel goed! Zeker het proberen waard!

Olijfolie kan je natuurlijk voor nog een heleboel andere dingen gebruiken, maar deze zijn naar mijn mening toch het interessantst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten